lauantai 7. syyskuuta 2013

Meri auringossa väreilee, kiireettömät ohi kävelee!

Ei ihan tullut hetken kuluttua uutta kirjoitusta.

Olen miettinyt koko menneen kesän aikana miun blogia. Miulla lepää kotonani olkkarin laatikostossa nippu tekstejä. Tekstejä, jotka pitäisi julkaista. Tekstejä, joiden kirjoittaminen on joka ajatuskerta tuntunut niin isolta työltä.

Mutta silti, haluan jakaa vietetyn kesän kaikkien tekstejäni lukevien kanssa.

Siksi ei haittaa, että en ole vielä jaksanut. Tai sitten en ole kerennyt. Ei, en mieti syitä.



Ennen kesäpäiväkirjani julkaisua voisin hieman luonnehtia kesääni.

Pidin ensimmäisen kerran kahteen vuoteen kesäloman. Tuntui huikealta, kun kolomen viikon ajan minulle ei voitu soittaa töistä. Minun ei tarvinnut mennä paikkaamaan ketään sairaslomalaista.
Kollegat saivat ihan itse hankkia työntekijän. Sain lomailla. Sain nauttia kesästä. Lomaltapaluuni tapahtui hieman äkkiseltään, koska minulta kysyttiin, voisinko tulla töihin jo sunnuntaina. Soittivat siksi, koska oli hätätilanne ja mulla kaksi viimeistä "lomapäivää" olivat vapaita. Menin ja pelastin. Koin lomani olleen hyvä. Täytti tarpeeni.

Kesällä olen käynyt keikoilla. Kesän ensimmäinen keikka oli Bon Jovin Tampereen keikka. Olin vanhempieni kanssa siellä. Luulin, että äitini olisi meistä se hulluin fanityty. Luulin väärin, sillä

minä heiluin ja hillluin eniten. "WOOOAH!"

Oli parhainta yhdessäoloa äitin ja iskän kanssa.

Toinen keikka oli Kuopion jääkiekkojoukkueen KALPA:n mitalijuhlat. Siellä esiintyi Marco Hietala ja oopperalaulaja Marjukka Tepponen. Taustalla soitti Kuopion kaupunginorkesteri. Lopussa myös KALPA liittyi kuoroon. Marco Hietala ja taustalla Kuopion kaupunginorkesteri- olin lumoutunut. Se tunne ja musiikki tuntuivat niin vahvoilta minussa. Ah, faniutta. Onneksi kävimme ennen pääsykokeitani Kuopion kaupungin nettisivuilla. Muuten olisi nämäkin juhlat menneet sivusuun.





Sit kävin pitkästä aikaa festareilla. Tänä kesänä oleilin ensimmäistä kertaa niinku ihan koko festareiden ajan siellä. Ilossa ei telttailtu, mutta Kuopiossa telttailtiin!

Antin kanssa käytiin sekä ILOSAARI että KUOPIO ROCKCOCK yhdessä. Mukavaa matkantekoa eli reissausta. <3

Ilosaaressa esiintyi Wintersun, Eläkeläiset, PMMP, Nightwish, Finntroll, Rytmihäiriö, Pää Kii, Mokoma, Michael Monroe, Haloo Helsinki! ja monia muita. Nuo jäivät päällimmäisinä mieleeni. Meisinki oli huikeeta. Pääesiintyjä Nightwish räjäytti lauantaina miun pankin totaalisesti. Kaikki se keikan aikana tapahtunut!! PMMP toimi pommina sitten sunnuntaina, kun esiintyi viimeisenä. Motörheadin tilalle tuli Mustach (????!!), ei katsottu sen koommin..



Kuopio Rockcockissa oli Kaija Koo, HELLOWEEN, U.D.O., VIIIIKATE, PMMP, Petri Nygård, Michael Monroe, Timo Rautiainen ja neljäs sektori (?), TURMION KÄTILÖT + +

Kuopiossa tärkeän ihmisen kanssa. Tunne on valtaisa. :) En tohtinut liikaa intoutua Kuopiosta. Kuopio saa oman rapsansa tänne blogiin.

Ihana ja onnistunut festarikesä, vaikka teltta ja patjat unohtuivatkin Kuopion matkalla. Nekin saatiin sitten! :)

Viikate esiintyi salanimellä FIIKATE Kouvolan House Of Rockissa. Siellä myö Tarun kanssa hunajoitiin eturiviiis!! Monttu auki läpi keikan, fanittaen ja laulaen.










Juhannuksena lähdettiin kahdelleen Nurrmekseen mökille juhlailemaan. Sinne saapuivat myös serkkuni Oskari kera tyttöystävän ja kaveriporukan. Seuraavana päivänä lissee sukulaisiani ilimaantu paikalle. Niinku useammalla vaaralla oli pirskeilijöitä. Uuvuttava, railakas, kostea, ähkyinen ja lämmin juhannus oli minulle ihana! :) Sain jakaa itselle tärkeän paikan itselle tärkeän (tärkeiden) ihmisten kanssa. Ja, kun sen tekee ilolla, niin se antaa paljon! :)








Ennen juhannusta teimme reissun Nurrmekseen Tarunkin kanssa! Minä toimin kuskina, ja toinen rökötti istuu kyyvissä. Matkalla ja vaaralla raikasi OIKEA musiikki. Opittiin hiljaisuudesta. Minulle hiljaisuus oli melko raskasta, mutta lopulta käymämme keskustelu avasi silmäni. Jonkinlainen ajatusten uudistuminen siinä tapahtui. :D Kävimme myös heppailemassa vakiopaikassani. Oli huisia heppailla yhdessä. Aika lomamme alussa oli käytävä pääsykokeissa Kuopiossa. Samalle reissulle kävi nuo Kalpan mitalijuhlat! Paljon saatiin Tarun kanssa suhata paikasta toiseen. Suhaaminen kutitti nenääni. Saimme kuitenkin olla yhden kokonaisen päivän mökillä. Se oli minulle ja hyvinvoinnilleni tärkeää. :) Mökille tullaan rentoutumaan, ei lähdetä sieltä joka päivä jonnekin suhaamaan! :)




Lomani yksi kohokohdista oli minun 20-vuotisjuhlapirskeet. Paikalle oli saapunut hienoja ihmisiä. Työkaverini oli tehnyt hienon kakun, jonka kanssa tarjoilin vieraille kuohuvaa. Juhlat olin jopa suunnitellutkin! Se toi virallisuutta kekkereihini. Vieraskirjat, alkumaljat, yhteispotretti, juhlava mekko ja semmonen. Sain hyvää palautetta!

"Olit nähnyt vaivaa näihin juhliin. Olit suunnitellut hyvät kemut!"

Ja kerrannii minä sain päättää, missä baareissa kävisimme. HUISIA! :D





Ennen kesälomaa käytiin keväällä höyryjunailemassa. Kesäloman viimosena päivänä käytiin ihan Lahti- Heinola- Lahti- höryjunamatka! Ihanaa nostalgisuutta matkustaa höyryjunalla. Pillin ujellus ja savun katku. Hienoa!





Soutuveneellä soutelu minua on aina hieman jännittänyt. Varsinkaan, jos ei ole pelastusliivejä. Kauniina kesäpäivänä teimme tripin Padasjoelle. Siellä kävimme näkötornissa, soutelemassa ja muutenkin kahtelemassa. Kauniit järvimaisetmat oli kyllä :) Ja osaava soutaja. Minä pystyin siis kokeilla nauttimista. :)



Kesällä 2013 olen tehnyt monta lystikästä retkeä. Niitä kaikkia en tässä ole julkaissut, enkä varmaan tulekaan sitä tekemään. Jotkin kauniit retket haluaa pitää ominaan ja jakaa vain toisen retkeilijän kanssa! :)

Mutta kiitos kuuluu kaikille niille asianosaisille, jotka ovat saaneet viettää kanssani kesää 2013!! <3

Sydämellinen kesä!

Kesästä saatan vielä jotain mainintaa heittää tänne näin. 

1 kommentti: